AUGA INVESTICIJOS Į „VIA BALTICA“ SAUGUMĄ

Didėjant mašinų srautams, saugumo poreikis pervežimo metu auga vis labiau, todėl naujienos apie ES investicijas į „Via Baltica“ magistralę žada ypač teigiamus pokyčius jau per artimiausius 2 metus.viabaltica

Atsižvelgiant į tai, kad magistralės eismo sąlygos tampa vis aktualesniu klausimu, Lietuvai yra ypač svarbu, kad ES skiria ypatingą dėmesį transeuropinio transporto tinklo infrastruktūros modernizavimui.
Pasak susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, patogiam ir saugiam eismui užtikrinti tarptautiniame kelyje, būtinas visų šalių indėlis. ES investicijos bei kitų šalių pastangos smarkiai pagerins susisiekimą tarp Baltijos regiono ir Vidurio bei Vakarų Europos.

Lietuvos teritorijoje, per 2014-2020 m., „Via Baltica“ magistralės modernizavimui, planuojama skirti didelę dalį keliams numatytų ES sanglaudos ir CEF fondų lėšų, ko pasekoje dalyje Kaunas–Marijampolė, kelias bus praplatintas iki 4 eismo juostų. Šiems magistralės platinimo darbams numatoma panaudoti apie 77 mln. eurų ES investicijų.  Taip pat planuojama rekonstruoti „Via Balticai“ priklausantį Panevėžio aplinkkelį, magistralės dalies Panevėžys–Aristava-Sitkūnai ruožus. Bus atlikti ir smulkesni eismo saugos gerinimo darbai – naujai susidariusių „juodųjų dėmių“ ir kitų avaringų ruožų inžinerinis tobulinimas.

Nemažiau svarbūs ir kaimynystės šalyje planuojami darbai, kuriems įgyvendinti skirta net  3,3 mlrd. eurų ES investicijų. Jų pagalba viso bus nutiesta bei rekonstruota apie 330 km greitkelių, iš kurių 45 km priklauso „Via Baltica“. Tikimasi, kad tai užtikrins saugesnį, greitesnį, bei kokybiškesnį krovinių pervežimą iš vakarų į rytus.